Duruş Bozukluklarının Sebepleri

Duruş bozukluklarının birçok sebebi vardır. En çok görülen sebeplerden biri sabit duruşlu yasam biçimi. Buna örnek verecek olursak masa  başında uzun sure oturma, uzun sureli tek taraflı çanta kullanımı veya uzun sureli araba kullanma gibi aktiviteler başlıca sebeplerdendir. Diğer bir sebep ise kas dengesizliğidir. Sırt kaslarının zayıf olması, birbirini dengeleyen kasların doğru çalışmamasına bağlı olarak gelişen dengesizliklerden dolayı vücudun pozisyonu değişir. Öne doğru, yana doğru eğrilikler oluşmaya baslar. Postur bozukluğu bu sebeplere bağlı olarak ,insanın durusunu etkiler.

Duruş Bozuklukları Hangi Sistemleri Etkiler?

Durus bozuklukları insan vücudunun kas, kemik, bağ doku, eklem, sinir sistemini etkilemektedir. Özellikler günlük yasamdaki postur bozuklukları bu sistemlerdeki değişiklikleri hızlandırır. Kas sisteminde postur bozukluğuna bağlı olarak spazm, tetik nokta, aşırı hassasiyet oluşur. Buna bağlı olarak eklemde ve sinir sisteminde değişiklikler olur. Eklem bölgelerinde yük dağılımı değiştiği için bel fıtığı, boyun fıtığı, kanal daralması gibi problemler meydana gelir.

Dışarıdan Duruş Bozukluğunu Nasıl Anlarız?

Öncelikle ayağına baktığımızda postür bozukluğunu anlamamız için ilk bakacağımız yer omuz hizası olmalıdır. Eğer omuz hizası eşitse yana donuk bir şekilde sırttaki kavis normalde fazlaysa kamburluğa(kifoz) işarettir. Sırt ustu yattığımızda ayak boylarımızın eşit olup olmadığı da postur bozukluğunu etkilemektedir. En belirgin belirtiler bel ağrısı ve boyun ağrısıdır.

Postür Bozukluğunun Bel Ağrısına Etkileri

İnsanların neredeyse çoğu bel bölgesinde ağrılarla boğuşmaktadır. Bu ağrıların en önemli sebebi postur bozukluğuna bağlıdır. Kalça bölgemizden aşağı doğru inen kasların aşırı kısa olmasından dolayı leğen kemiğimizin pozisyonu etkilenmektedir. Buna bağlı olarak Bel bölgesindeki normal kavis kaybolup, düzleşmeye doğru gitmektedir .Sırt bölgesindeki anormal kamburlukta bel bölgesindeki mekanik düzeni bozmaktadır.

Postür Bozukluğuna Bağlı Bel Ağrısı Tedavisi

En önemli tedavi kas sisteminin tekrardan düzenlenmesidir. Bunun için İzmir de uzman fizyoterapi ekibimizden faydalanabilirsiniz. Evde yapabileceğiniz şeyler sabit aynı pozisyonda durmayıp saat bası hareket halinde olmanız. Özellikle arka bacak kaslarını esnetmeniz sizi rahatlatacaktır. Bel kaslarını kuvvetlendirmeniz ve doğru durusu örenmeniz için fizyoterapistinize danışmanız gerekecektir. Kliniğimizde Manuel terapiyle hızlı ve etkili sonuç alabilirsiniz.

Postür Bozukluğuna Bağlı Boyun Ağrısı Tedavisi

Boyun bölgesi sırt bölgesiyle yakından alakalı olduğu için sırt ve boyun bölgesini beraber düşünmek gerekir. Postur bozukluğunda genelde sırt kasları zayıf olur. Kurek kemiğinin etrafında oluşan tetik noktaların tedavi edilmesi gerekir. Bu bölgeler boyuna yansıyan ağrılar yaptığı için sadece yapacağınız egzersizler faydalı olmayacaktır. İzmirdeki uzman fizyoterapi ekibimiz öncelikle tetik nokta eklem problemlerine yönelik uygulamalar yapıp, size egzersiz programı verecektir.

Postür Bozukluğuna Bağlı Omurgadaki Değişiklikler

Omurga anormal yük dağılıma bağlı olarak 3 boyutlu bozulmaya meyillidir. En önemli rahatsızlıklardan biri skolyozdur. Belli yöndeki kas gruplarının dengesizliğine bağlı olarak en belirgin belirtisi omuz seviyelerindeki yükseklik farkı, onden ve arkadan baktığımızda omurgada yana doğru eğriliktir. Skolyoz da ciddi anlamda profosyonel destek alınması gerekir. Uzman bir fizyoterapist kontrolünde yapılacak egzersizlerle ilerlemesi önlenir ve iyileşme sağlanabilir.