Kuyruk Sokumu Kayması

Kuyruk Sokumu Ağrısı

Kuyruk sokumu ağrısı, omurganın son noktasında meydana gelen kayma veya iskelet sistemi deformelerinde görülebilir. İzmir Schroth tedavisi ile omurga ve kuyruk sokumunda meydana gelen hasarlar tedavi edilir ve dengesiz duruşun, ağrıların giderilmesi hedeflenir.

Kuyruk Sokumu Kayması Nedir?

Halk arasında pöçük olarak tanımlanan ve omurga diziliminin en alt kısmında yer alan üçgen kemik, kuyruk sokumu olarak bilinir. Kuyruk sokumu kayması ise genetik faktörler veya yaşam koşullarına bağlı olarak bu bölgede yaşanan şekil bozukluğudur.

Pöçük kemiği; bağ, kas ve tendon yapısı için önemli bir bağlaç görevindedir. Günlük yaşantımızda oturma pozisyonunun desteklenmesinde aktif rol oynayan kuyruk sokumu, pelvik taban kaslarının eklenme merkezidir.

Uzun süreli oturarak çalışma, sinir sıkışması, kemik yapısındaki bozukluklar veya hızlı kilo alma gibi pek çok nedene bağlı olarak kuyruk sokumunda kayma görülebilir.

Kuyruk Sokumu Kayması Neden Olur?

Kuyruk sokumu kayması, ağır yük kaldırma veya herhangi bir kaza nedeniyle darbe alınmasıyla oluşabilir. Hastaların genel sağlık durumları ve yaşlarına bağlı olarak aşırı kilolu veya zayıf olmaları, kemik yapısında görülen hastalıklar ya da genetik sorunlara bağlı olarak oluşabilir.

Kuyruk sokumundaki ağrı ve kaymanın nedeni ayrıca;

• Doğum esnasında hasar, zorlanma,
  • Pelvik taban disfonksiyonu,
  • Kemik iltihaplanması,
  • Bel fıtığı veya omurga problemleri
  • Levator sendromu
  • Enfeksiyon ve tümör
  • Tekrarlayan gerilme hasarı

Gibi faktörlere bağlı olarak görülebilir. İzmir Schroth tedavisi kuyruk sokumu kaymasında etkili çözüm olarak duruş bozukluklarının düzeltilmesinde yardımcı olur. Omurga deformitelerinin her kısmında oluşabilen bu tür sorunlarda, vücut dengesinin yeniden kazanılması için Schroth yöntemiyle üç boyutlu egzersiz programı uygulanır.

Fizik Tedavisi Mümkün müdür?

Kuyruk sokumu kaymasında etkin çözüm olarak fizik tedavi programları, kişiye özel konseptte uygulanabilir. Yaş ve cinsiyet, fiziksel özellikler, boy- kilo endeksi ve çeşitli unsurlara bağlı olarak oluşturulan fizik tedavi egzersizleriyle sağlıklı yaşama yeniden dönülebilir.

Pöçük kemiği çevresel kaslarını güçlendirmek ve pelvik tabanı desteklemek üzere uygulanacak fizik tedavi programıyla, kuyruk sokumu kayması tamamen geçirilebilir.

Nasıl Önlem Alabiliriz?

Kaliteli yaşam, kaliteli sağlık formülerini hayatın her aşamasında benimsemek ve uygulamak omurga sağlığımızı desteklemeye yardımcı olur. Ancak genetik faktörler, çalışma hayatı veya dışsal nedenlere bağlı olarak kuyruk sokumunda hasar oluşabilir.

Pöçük kemiği kaymasına karşı önlem olarak;

• Ani hareketlerden kaçınmak ve dik oturmak önemlidir.
  • Özellikle masa başı çalışanlar ve uzun süreli oturanların dik oturmaları, düzenli egzersiz uygulamaları önerilebilir.
  • Ergonomik sandalye ve koltuk seçimi, omurga bozukluklarının önlenmesinde yardımcı olur.
  • Aşırı ve ani kilo alıp vermemeye özen göstermek, bedeniniz için en ideal kiloda olmak etkili rol oynar.

Kuyruk sokumu kayması, omurga sorunları ve tüm duruş bozukluklarında İzmir Schroth tedavisi alanında uzman ekibimizden hizmet alabilirsiniz.

Parmak uçlarından gelen şifa ile omurgada oluşan tüm deformasyonlar düzeltilebilir ve ağrısız, sızısız konforlu yaşama yeniden adapte olabilirsiniz.