ELEKTRO TERAPİ

Elektroterapi, kelime anlamı olarak fizik tedavi esnasında kullanılan yardımcı bir tedavi yöntemini ifade etmekle birlikte, günümüzde daha geniş bir kapsamda hem değerlendirme hem de tedavi amacıyla elektrofiziksel ajanların kullanılmasıdır. Elektroterapi ve Elektrofiziksel Ajanlar terimleri, insan vücuduna dışarıdan uygulanan elektrofiziksel ajanlardan herhangi birinin değerlendirme ve tedavi için kullanılmasında birbirinin yerine geçen terimlerdir. Bildiğimiz üzere fizik tedavi ve rehabilitasyon, bel-boyun ağrısı, eklem ağrısı, inme, felç, omurilik hasarı, Parkinson ve MS rehabilitasyonu, romotolojik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, sporcu sağlığı gibi tıp dünyasının daha saymadığımız birçok alanı ile doğrudan ilişkili bir branştır. Yani tıbbın diğer branşları ile iş birliği içerisinde çalışır, tıbbın diğer branşlarını destekler ve tamamlar.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon, hastalığın durumuna ve hastanın fiziksel kapasitesine göre, hastanın etkilenim seviyesine göre, hastanın semptomlarına göre farklı tedavi seçeneklerine sahiptir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon, hastaların ağrılarının kesilmesi, sinirlerin iletiminin, dolaşımın arttırılması, dokulardaki şişliklerin ödemin azaltılması, hücresel düzeyde beslenmenin arttırılarak iyileşme sürecinin hızlandırılması gereken durumlarda ve sinirin kası uyaramaması ve kasın yeteri kadar veya hiç kasılamaması ve kas fonksiyonlarında bozulma olduğu durumlarda tüm rehabilitasyon programı içerisinde gerektiği şekilde kullanılır. Fizyoterapistler’ in elektroterapiyi tercih etme nedenleri tabi ki sadece bu kadarla kalmıyor. Elektroterapi ile ağrı reseptörlerinin beyne ağrı sinyalleri göndermelerini engeller, işlevini kaybetmeye yüz tutmuş organlara işlevinin tekrardan öğretilmesi ve yeniden kazandırılması, cerrahi operasyonun ardından hastanın hızlı bir şekilde iyileştirilmesi için tedavi yöntemi olarak tercih edilebilir. Yazımızın bu kısmından da anlayacağımız üzere elektroterapi yöntemi de fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarında oldukça önemli bir iyileştirme yöntemi olarak kullanılmaktadır. Eletroterapi uygulaması kesinlikle uzman bir hekim veya bir fizyoterapist tarafından uygulanması gereken bir yöntemdir. Elektroterapi uygulamasında hastalığa ve hastanın fiziksel durumuna göre farklı ve değişik frekanslarda elektrik akımları kullanılmaktadır. Elektroterapi’nin uygulama süresi ve uygulanan akımın şiddeti kullanılan akım çeşidi ve tedavi edilecek hastalığa göre değişmektedir. Elektroterapide kullandığımız bazı akımlardan kısaca örnek verecek olursak bunlar; TENS, Ultrason, Kısa Dalga Diatermi, Rus Akımı, Enterferansiyel Akım, Diadinamik Akım, Faradik Akım, Galvanik Akım elektroterapide kullanılan bazı akım çeşitleridir. Son olarak peki biz bu elektroterapi ile vücudumuzdaki hangi yapılara etki edebiliyoruz bir de ona bakalım;

Uyarılabilen Dokular

Su içeriği fazla olan dokular Sinir Kas Hücre Membranları