Miyofasyal Gevşetme

Miyofasyal gevşetme yöntemi, kas kısalığını ve gerginliğini gidermeye odaklı bir tedavi yöntemidir. Miyofasyal gevşetme tedavisinin ele alındığı birkaç durum ve semptom vardır.

Birçok hasta, bir yaralanmadan sonra esnekliğini veya işlevini kaybettiği için yumuşak doku içeren herhangi bir bölgede devam eden sırt, omuz, kalça veya neredeyse ağrı hissediyorsa miyofasyal gevşetmeye ihtiyacı vardır.

Miyofasyal gevşetme ile tedavi edilen diğer durumlar arasında Temporo-Mandibular Eklem (TMJ) bozukluğu, karpal tünel sendromu veya muhtemelen fibromiyalji veya migren baş ağrıları bulunur. Hasta semptomları genellikle şunları içerir;

Hareketi kısıtlayan veya vücudun pozisyonun etkileyen dokuların gerginliği, bireylerin bir kalça veya omuzu tercih etmesine ve aşırı kullanımına neden olur, örneğin ağrı algılayan kaslar ve eklemlerdeki aşırı baskı hissi, baş ağrısı ve sırt ağrısı dahil vücudun belli bölgelerinde hissedilen ağrılardır.

Miyofasyal Ağrıların Sebepleri

Miyofasiyal ağrının iki kaynağı olabilir. Ağrı, iskelet kasından veya sıkı fasya tarafından 'bağlanan' bağ dokularından üretilebilir. Ek olarak, bazen kas liflerinin kasılmasının meydana geldiği bir 'tetikleme noktasında' hasar görmüş miyofasyal dokunun kendisinden de üretilebilir. Her iki durumda da, kısıtlama veya büzülme, etkilenen yapılara kan akışını engeller, böylece problemli bölge tedavi edilmedikçe kasların birbiri üzerindeki kayma hareketleri ve kan akışı etkilenir.

Miyofasyal tedavinin amacı, fasyayı ve diğer yapıların daha özgürce hareket edebilmesi ve hastanın hareketinin düzeltilmesi için yapılan gevşetme ve dokulardaki kan akımının normale dönmesidir. Bu nedenle miyofasyal tedaviye bazen miyofasyal gevşetme' terapisi denir. Diğerleri tarafından 'miyofasyal tetikleme noktası tedavisi' olarak da adlandırılabilir.

Miyofasyal Gevşetme Tekniğini Kimler Uygular?

Alanın özel eğitim almış osteopatlar, doktorlar, fizyoterapistler, kayropraktörler bu tekniği kullanabilir. Seans başına en az 30, ancak en iyi şekilde 50 dakika veya daha uzun süre uygulanabilir. Haftada belli aralıklarla uygulanabilir.

Miyofasyal Gevşetme Tekniğini Destekleyen Diğer Yöntemler

Miyofasyal Gevşetme Tekniği diğer tedavileri desteklemektedir. Miyofasyal Gevşetmeye katılan hastalar, ağrıyı kontrol etmeyi ve kasları ve eklemleri rahatlatan diğer cerrahi olmayan bakım formlarından da yararlanabilirler. Etkilenen bölgelere kan akışını arttırmak için esnekliği korumak ve hareket aralığını arttırmak için kendi kendine germe egzersizleri veya aerobik egzersiz yapmak miyofasyal gevşetmeyi destekler.

Miyofasyal terapi ayrıca kuru iğneleme, manuel terapi, fizik tedavi veya mesleki terapi gibi etkinliklerini arttırmak için diğer tedavileri geliştirebilir veya yardımcı olabilir. Miyofasyal gevşetme, ameliyattan önce iskelet ve kas yapısını iyileştirebilir veya sporcuların spor müsabakalarından önce daha iyi performans göstermelerine yardımcı olabilir.

Fasiyal sistemin belirli alanlarını hedef alan miyofasyal gevşetme, hastaları daha agresif güçlendirme formlarına hazırlamaya yardımcı olabilir veya kısıtlı esnekliği ve hareketi olan hastalar için ağrıyı hafifletebilir ve böylece hastaların normal harekete ve daha büyük aktivitelere dönmelerine izin verebilir.