Evde Fizik Tedavi

Evde fizik tedavi, hastanın sürekli hastanede yatmasına gerek kalmaması için iyi bir fizyoterapist eşliğinde hastanın tedavisine evde başlamaktır. Ağır düzey felç sonrası, trafik kazaları, yoğun bakımdan eve alınan hastalar gibi ağır hastalık gruplarında yatağa bağımlı hasta grupları vardır. Bu hastaların büyük çoğunluğunda kazanın, hastalığın veya postop(ameliyat sonrası) ilk zamanında aldıkları tedavi en etkili tedavi zamanıdır. Böyle durumlarda hasta yürüyebilmesi, eski günlük hareketlerine kavuşabilmesi, nefes kontrolü için fizik tedaviye ihtiyaç duyar. Nörolojik ve geriatrik gibi hasta gruplarında tedaviler uzun süreli olabilir.

Neden evde fizyoterapi?

Hastane ortamı, özellikle ani gelen bir felç kaza sonrası, hastalar kendilerindeki bu değişimi psikolojik olarak kaldırmakta zorlanıp umutsuzluğa düşebilirler. İleri seviyede hayattan tamamen bağlarını koparan hastalar gözlemlenmiştir. Böyle durumlarda ilk olarak hastanın eve bir an önce çıkması motivasyon açısından çok önemlidir. Hastane ortamından kendi yaşam alanına geçen hasta, güven duyacağı bir fizyoterapistle iyileşeceğine inancını pekiştirerek çalışır. Hastanın hem günlük fonksiyonları hem de günlük kullandığı araç-gereçler, yatak, tuvalet durumu fizyoterapist kontrolünde olur. Böylece evde fizik tedavinin yanında ergonomik ortam da oluşturulur. Özellikle çocuk hastalarda ev ortamında daha rahat uyum gözlenir.

Hangi Durumlarda Evde Fizik Tedavi Alınabilir?

• Felç (Hemipleji, Parapleji..) • ALS • Cerrahi sonrası hastaları • MS • Parkinson • Serebral Palsi • Geriatrik hastalar • Kas Güçsüzlükleri • Ortopedik hastalıklar • Nörolojik hastalıklar

Biz neler yapıyoruz?

Bizler fizyoteam olarak evde fizik tedavinin ilk seansında hastayı muayene ediyor ve hastayla birlikte tedavi planı çiziyoruz. Karşılıklı güven ortamıyla ve aynı zamanda hastanın hem ruhsal hem çevresel faktörlerini de göz önünde bulundurarak tedaviyi en hızlı şekilde ilerletiyoruz. Gerekirse hastanın hareketlerini desteklemek için cihaz desteğine başvuruyoruz. Seansı bittikten sonra günün geri kalanını verimli değerlendirmesi için hastaya bireysel görevlendirme veriyor ve kontrolünü yapıyoruz.