Kinesio Tape

Kinesio Tape tarihi 1973 yılına dayanmaktadır. Japon Dr.Kenzo Kase tarafından bulunan ve geliştirilen, şuan birçok ülkede fizyoterapistler tarafından kullanılan etkili bir tedavi yöntemidir. Kinesio Tape eklemin hareketlerinde bir kısıtlama yapmaksızın ve kan dolaşımını etkilemeksizin kas ve eklemleri destekler ve stabilitesini sağlar. Ayrıca koruyucu bakım, ödem ve ağrı kontrolünde kullanılır. Kinesio Tape tekniği esasen vücudun kendi doğal iyileşme sürecine dayanır ve bu esnada bir destekleme yardımcı görevi görür. Kinesio Tape, ağırlık yapmayan, yapışkan, elastik ve insan derisinin özelliklerini taşıyan ve tedavi edici bir özelliği olan banttır. Kinesio Tape yöntemi hastayı desteklemenin yanında etkilenen bölgenin rehabilitasyonu içinde kullanılır. Kullanılan bantların yüksek kalitesi ile birlikte normal eklem hareketine izin vererek hastanın vücut mekaniğini etkilemez aksine daha doğru bir postür ve daha doğru bir hareket paterni ortaya koyar. Deri ile bütünleşerek deri altındaki yapıları destekler, gözenekli yapısıyla cildin hava almasını sağlar, suya dayanıklıdır. Farklı renkleri ve modelleri bulunmaktadır, etki açısından bir farklılıkları yoktur.

Ciltten cilde değişebileceği gibi ortalama olarak 3-4 gün vücutta kalabilir. Kinesio Tape  tekniğini bel- boyun ve sırt ağrıları gibi çok sık karşımıza çıkan sağlık problemlerinin yanında ortopedik, sporcu rehabilitasyonu ve nörolojik problemler ile cerrahi sonrasında uygulanan tedavi seçeneklerinden biri olarak görebiliriz. Etkili bir Kinesio Tape uygulaması için fizyoterapist hastayı tam olarak değerlendirip öyle hangi tekniği kullanacağına karar verir ve uygular. Kinesio Tape Tekniğinin Etki Mekanizması Nasıldır? – Kinesio Tape dolaşım ve sinir sistemimizi aktive ederek dokudaki iyileşmeyi hızlandırır. – Bantlar kasları ve eklemleri destekler. Kan ve lenfatik akışı düzenleyerek dokuları rahatlatır, enflamasyonu azaltır. – Ağrı kesici özelliği ile, eklemlerde meydana gelen ağrılarda rahatlama sağlar.

Hangi Durumlarda Kullanılır?