Boyun Fıtığı Nedir

Boyun Fıtığı Nedir?

Tıptaki adıyla Servikal disk hernisi şeklinde tanımlanan boyun fıtığı, şiddetli boyun ağrıları ve hareket kısıtlamalarına neden olur. Boyun ve çevresel alanlarda, kollar ve ellerde uyuşma, yeti kaybına dahi sebep olabilir.

İzmir fizyoterapist uygulamalarıyla boyun ağrılarından tamamen kurtulabilir ve ameliyatsız çözümlerle sağlığın konforlu haline kavuşabilirsiniz.

Boyun Fıtığı Nasıl Olur?

Omurga yapısının boyun bölgesine gelen kısımları, 7 adet omurun dizilimiyle oluşur. Bu 7 omur arasında bulunan ve yastık görevini üstlenen 5 diskten birinin hasar görmesi, boyun fıtığı olarak adlandırılır. Disklerin temel konumundan kayması veya çeşitli faktörlere bağlı olarak yırtılması, ağrıların ve fıtığın başlaması anlamına gelir.

Omurlar arasındaki baskı, aradaki sinirlerin sıkışmasına ve kişide ağrılara ve manevra sınırlamasına neden olur.

Boyun Fıtığı Neden Olur?

İnsan bedenini büsbütün ayakta tutan omurga, vertebra adı verilen omurların dizilimiyle oluşur. Her bir omur arasındaki yastıklar, omurlardaki yükün dengelenmesi görevini üstlenirler. Bir nevi; iletim- yalıtım rolündedirler.

Yaralanmaları, yırtılmaları, ağır yük taşınmasıyla hasar görmeleri durumunda boyun fıtığı oluşur. İzmir manuel terapi ve fizik tedavi yöntemleriyle boyun fıtığı ve ağrıları hedef alınarak, bu ağrılardan tamamen kurtulmanız sağlanır.

Boyun fıtığı belirtileri arasında;

• Yaşlanma ve disklerin kurumaya başlaması,
  • Genetik faktörler ve çalışma hayatı,
  • Ters veya ani hareket yapmak
  • Uzun süreli hareketsiz çalışma, masa başı, bilgisayar başında uzun süreli oturma,
  • Travmalar
  • Uzun süreli telefon kullanımı, telefonu boyun- omuz arasına sıkıştırarak konuşmak
  • Telefon kullanımlarında göz hizasından aşağıda tutmak

Ve düzenli egzersiz yapmamak, boyun fıtığına neden olabilir.