Fizik Tedaviyle Migren Ağrısı Geçer mi

Fizik Tedaviyle Migren Ağrısı Geçer mi?

Migren, bilinen en şiddetli ve uzun süreli baş ağrıları arasında değerlendirilir. Tek bir nedene bağlı olmadan bazen günlerce sürebilen bir hastalıktır. Ancak migren, sadece baş ağrısı ile açıklanamaz. İzmir fizyoterapist uygulamalarımızla, migren kaynaklı fonksiyon bozuklukları, boyun ve omuz sertleşmesi ile parazili tedavisi uygulanır.

Migren Belirtileri Nelerdir?

Yaygın olarak tek taraflı ve şiddetli şekilde görülen migren, zonklayıcı şekilde hissedilen bir baş ağrısı türüdür. Belirtileri arasında;

• Görme bozuklukları dahilinde kör noktalar, parlayan ışıklar, görmenin bozulması veya zigzag şekiller görme.
  • Bulantı, kusma veya diyare
  • Işığa karşı aşırı hassasiyet olarak bilinen fotofobi
  • Sese karşı aşırı hassasiyet olarak bilinen fonofobi
  • Koku hassasiyeti yani ozmofobi

Migren belirtileri olarak ifade edilir. Ayrıca migren baş ağrısı olan kişilerde boyun ve omuzlara sertlik, kasılma ve gerilmeler meydana gelebilir. El, ayak ve parmaklarında uyuşma ve karıncalanma hissi yine migren belirtileri arasındadır.

Migrenli kişilerde konsantrasyon ve odaklanma sorunları, konuşmada zorlanma ve sık görülmemekle birlikte felç durumu yani parazili olabilir. Migren, nadiren şuur kaybına neden olabilir.

Migren atakları genel olarak 3 ila 72 saate kadar uzayabilir. Bazı hastalarda nadir periyotlarda ve kronik hastalarda aşırı sıklıkla ve uzun süreli görülebilir.

Fizik tedavi ve kayropraktik terapi uygulamalarla, migren ve neden olduğu sorunlarda tedavi sunuyoruz. İlaçsız tedavi ve ameliyatsız tedavi çözümleriyle baş ve boyun çevresindeki tüm ağrılardan kalıcı olarak kurutulabilirsiniz.