Kalça Kırıklarında Fizik Tedavi

Kalça kırıklarında fizik tedavi, neredeyse tüm hastalarda mutlaka uygulanması gereken bir tedavi sürecidir. Kalça kırıklığının oluşması, hastanın yatağa bağlı hale gelmesine yani hareket kabiliyetinin kısıtlanmasına neden olduğu için kişinin hem ruhsal hem de fiziksel sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. Kalça kırıkları ve ameliyat süreci sonrasında evde fizik tedavi hizmeti merkezimiz tarafından başarılı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Kalça kırıkları ve ameliyatından sonraki süreçte fizik tedavi rehabilitasyon sürecine girilmesinin nedenleri ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kas zayıflıkları
  • Eklem hareket açıklıklarında azalmalar olması
  • Kas ve eklem sertliklerinin meydana gelmesi
  • Denge problemleri yaşanması
  • Asimetrik yürüyüş
  • Günlük aktiviteleri yerine getirmekte yetersizlik

Bu problemler neredeyse tüm hastalarda görülmektedir. Bu nedenle fizik tedavi süreci gerekmektedir.

Evde Fizik Tedavinin Avantajları Nelerdir?

Evde fizik tedavi faydaları nedeniyle özellikle kalça kırıkları yaşanmasında oldukça sık tercih edilmektedir. Evde fizik tedavi uygulamasının hastalara sağladığı faydalar ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın çok daha güvende hissetmesini sağlamaktadır.
  • Hastanın daha rahat olmasını sağlamaktadır.
  • Kalça kırıklarında hastaneye gidip gelme süreci, hasta için zorlu bir süreçtir. Bu süreç aradan çıkarılarak doğrudan tedaviye başlanması hastanın iyileşme sürecini hızlandırmaktadır.
  • Fizyoterapistlerimiz bu süreçte hastayla birebir ilgilenerek verimliliği arttırmaktadır.

Kalça Kırıklarında Tedavi Amacı Nedir?

Kalça kırıklarında tedavi amacı temel olarak hastanın yatağa bağımlığını bitirmek ve eski işlevselliğine kavuşmasını sağlamaktır. Yatağa bağlı olunması hastalarda bazı problemlere neden olabilmektedir. Bu problemler şu şekildedir:

• Hastanın metabolik dengesinin bozulması
  • Sistemik hastalıkların ortaya çıkması
  • Bası yaraları meydana gelmesi
  • Bacaklarda kan pıhtılaşması meydana gelmesi
  • Akciğere pıhtı atılması ve bu sebeple enfeksiyon gelişmesi
  • Bilişsel işlevlerde sorun yaşanması
  • Beslenme bozukluğu ortaya çıkması

Bu problemlerin en aza indirgenmesi ve hatta önüne geçilmesi için fizik tedavi süreci gerekmektedir.

Kalça Kırıklarında Fizik Tedavinin Önemi

Kalça kırıklarında fizik tedavi sürecinin önemi, komplikasyonlardan da net bir şekilde görülebilmektedir. Hastanın kalça kırıklığı sorununu atlatırken yeni problemlerle karşı karşıya kalmaması ve karşılaşılan problemlerin çözülebilmesi için fizik tedaviye başlaması, bu süreçte standart bir adımdır. En yararlı sonucu alabilmek için kişinin ameliyat sonrasındaki ilk günden tedavi hareketlerine başlaması gerekmektedir.

Kalça Kırıklarında Tedavi Ne Kadar Sürmektedir?

Kalça kırıklarında fizik tedavi süresi, hastalar tarafından en çok merak edilen konulardan birisidir. Ancak bu konuda net bir bilgi verilmesi mümkün değildir. En doğru bilgi fizyoterapistlerimiz tarafından yapılacak muayene sonucunda verilecektir. Çünkü hastaların sağlık durumu, fiziksel durumu, yaşı, cinsiyeti ve hatta motivasyonu gibi etkenler bu süreci oldukça değiştirebilmektedir. Evde fizik tedavi seansları ortalama 1 saat olarak belirlenebilmektedir. Ancak hastanın kaç seans tedavi alması gerektiğinin belirlenmesi için öncelikle muayene edilmesi gerekmektedir.